Pinterest voor bedrijven: horen jullie bij elkaar?

Very pinteresting: Mijn laatste werk voor een prachtige webshop van een duurzaam baby-en -kindermerk brengt mij weer naar de oneindige mogelijkheden van Pinterest. Verzamelwoede,genieten, bewaren en hebben!

number one pinterest“Is je merk visueel ?”
Belangrijk om te weten is dat Pinterest vooral voor vrouwen (ruim 95%) in de leeftijdsgroep van 25 tot 40 jaar een interessante plek op het web geworden. Maar ook volgers die interesse hebben in design, lifestyle of andere creatieve dingen. Bezint eer gij pint: Sinds 2012 heeft Pinterest ook een speciaal bedrijfsaccount. Pinterest draait om beeld dus als je een product aanbiedt dat niet visueel aantrekkelijk is zou je moodboards of sfeerbeelden kunnen gaan zoeken.

numbers pinterest enprofilWeet waar je klanten naar op zoek zijn.
Zorg ervoor dat je afbeeldingen “Pinteresting” zijn dus van kwaliteit en daaronder staat ALTIJD een link en de juiste zoekwoorden.  En komen de pinners naar je website….Door middel van borden kun je je producten plaatsen in een categorie die past bij de lifestyle van je klanten.
Pin hier niet alleen je eigen producten, maar ook plaatjes of inspiratie van anderen. Dat maakt dat de kijker als klant zich betrokken voelt bij wat je plaatst.

number three pinterest enprofil

What’s the story, morning glory?
Je bent niet aan het adverteren, nee,  je vertelt het verhaal achter de producten. Met beeld en woord. Daarin passen óók borden van andere Pinterest gebruikers. Door een compleet beeld neer te zetten en aan details te denken, gaan mensen je volgen. Zeker, dit is andere koek dan op kanalen als Facebook of Linkedin.

 

four

Categorieen
Wanneer je je pins of pagina’s/verzamelingen categoriseert zullen meer mensen je pins zien en dus ook geïnteresseerd raken in wat je te melden hebt. Hierdoor krijg je meer volgers. hier is een idee: niet algemene categorie kiezen zoals “kleding” maar uit te breiden met de categorieën “jassen” en “jurken” te gebruiken. Namen van kleuren, seizoenen, themaas. Verfijn hiermee!

 

Pinterest is hét virtueel prikbord waarop je je merk of product kunt promoten. Bereik op een visuele handige manier je doelgroep met beeld en eigen vormgegeven boodschappen. Want op dit moment  levert Pinterest voor zakelijk gebruik  meer verkeer op naar de eigen website dan  Twitter of Google+
Dit kan deel uitmaken van je social strategie. En daar help ik je natuurlijk graag mee. Meer kennis maken EnProfil op Pinterest? 

Eerlijk zullen we alles delen

Auteur: Saskia

trainer, community manager & social media strategist in NL, fond about pictures, storytelling, facebook, animated.gif, word &images; love art history and design; want to contribute to women's rights and girls' education