Werken aan betrokkenheid op je  LinkedIn- of Facebook-pagina ?  ---   --- Hulp nodig bij het verbeteren van je (bedrijfs)profiel?"/>
0633686494
mail@saskiavliek.nl

7 stappen naar een betrokken publiek

de kunst van social media strategie

7 stappen naar een betrokken publiek

Werken aan betrokkenheid op je  LinkedIn- of Facebook-pagina ? 

Meer betrokkenheid bereiken op je profiel betekent natuurlijk in de eerste plaats kwaliteit leveren. Maar let op de 7 niveaus van Social Media Engagement.

En hoe betrek je nu volgers bij jouw merk ? 

Deze 7 stappen naar een betrokken publiek komen voor in mijn training community management. Bottom line: creëer waardevolle boodschappen. Wees daar waar jouw doelgroep zich online begeeft… en geef aandacht! Wat aandacht krijgt, groeit.

  1. Aandacht – dit heb je als een gebruiker je updates volgt maar geen interactie als doel heeft;
  2. Waardering – de gebruiker geeft waardering  aan wat je hebt geplaatst, met een like, toevoeging als favoriet of een ander positieve actie;
  3. Delen– de gebruiker vond je update leuk; leuk genoeg om het met zijn achterban te delen. ( vergroot je netwerk);
  4. Mening – als de gebruiker/volger  begint met meldingen en commentaar  te geven op je post
  5. Bijdragen/Contributions – op dit level gaat de volger zelf content inbrengen op je pagina, of je profielen. Hij/zij werkt nu samen met jou aan je merk
  6. Animeren – dan zal hij zelfstandig commentaren op je profiel achterlaten, reacties met andere volgers aangaan;
  7. Lobby/Advocacy – Dit is de laatste stap en is geweldig: De volger is je ambassadeur geworden! En staat volledig achter je merk, vertegenwoordigt jou bij zijn vrienden.Gefeliciteerd. Je kunt nu via haar/hem meer doelgroepen gaan benaderen.

 

Hulp nodig bij het verbeteren van je (bedrijfs)profiel?

Voldoen al jouw social media-accounts wel aan de richtlijnen? Maak een goede online indruk!

Eerlijk zullen we alles delen