En hoe betrek je nu volgers bij jouw merk ? Het gaat stap voor stap. --- Hulp nodig bij het verbeteren van je (bedrijfs)profiel?"/>
0633686494
mail@saskiavliek.nl

Social Media: Zeven stappen naar een betrokken publiek

de kunst van social media strategie

Social Media: Zeven stappen naar een betrokken publiek

Heb je een zakelijke LinkedIn-, Facebook- of Google Plus-account? Wil je werken aan je betrokkenheid?

social media engagementMeer betrokkenheid bereiken op je profiel betekent natuurlijk in de eerste plaats kwaliteit leveren. Maar let op de 7 niveaus van Social Media Engagement.

En hoe betrek je nu volgers bij jouw merk ? Het gaat stap voor stap.

Deze 7 stappen naar een betrokken publiek komen voor in mijn training community management. Bottom line: creëer waardevolle boodschappen. Wees daar waar jouw doelgroep zich online begeeft…

 

 

 

  1. enprofil socialAandacht – dit heb je als een gebruiker je updates volgt maar geen interactie als doel heeft;
  2. Waardering – de gebruiker geeft waardering  aan wat je hebt geplaatst, met een like, toevoeging als favoriet of een ander positieve actie;
  3. Delen– de gebruiker vond je update leuk; leuk genoeg om het met zijn achterban te delen. ( vergroot je netwerk);
  4. enprofil socialMening – als de gebruiker/volger  begint met meldingen en commentaar  te geven op je post;
  5. Bijdragen/Contributions – op dit lever gaat de volger zelf content inbrengen op je pagina, of je profielen. Hij/zij werkt nu samen met jou aan je merk;
  6. Animeren –dan zal hij zelfstandig commentaren op je profiel achterlaten, reacties met andere volgers aangaan;
  7. Lobby/Advocacy – Dit is de laatste stap en is geweldig: De volger is je enprofil socialambassadeur geworden! En staat volledig achter je merk, vertegenwoordigt jou bij zijn vrienden.Gefeliciteerd. Je kunt nu via haar/hem meer doelgroepen gaan benaderen.

Hulp nodig bij het verbeteren van je (bedrijfs)profiel?

Voldoen al jouw social media-accounts wel aan de richtlijnen? Maak een goede online indruk!

Heb je moeite met het benoemen van specialiteiten en kwaliteiten op LinkedIn?  Maak een vrijblijvende afspraak.

 

Eerlijk zullen we alles delen