regio Amsterdam
+31 6 33686494
mail@saskiavliek.nl

Tijd besparen op social media?

Enprofil Culture en Learning

Tijd besparen op social media?

regie social media enprofilFrisse lucht in je social media.
Hoe kom je af van het tijdrovende van social media? Dit gaat je helpen tijd besparen.

 

De regie over je social media, een mooi voornemen?  Bepaal vooraf wat je gaat plaatsen, wat van waarde is voor je volgers en je netwerk. Maar hoe doe je dat?

Ook al plant jouw social media tool alle berichten, het leuke ding gaat niet op zoek naar passende content. Gevaarlijk, even zoeken naar content. Hee wat een leuke link en kijk nóg een artikel. Deze hashtag loop ik ook even na. Interessant want wat zegt bedrijf zo-en-zo? Daar gaat je tijd. En heb je nu al waardevolle berichten aangemaakt? Of deel je wat er voor je neus langs komt?

5×5

1 bespaar tijd
2 werk sneller
3 kom geweldige content tegen
4 een tijdslimiet maakt productiever
5 verzamel thema’s en artikelen voor ‘later’

GEBRUIK 5×5 minuten PER DAG OM ROND TE KIJKEN EN TE LUISTEREN…

 

Frisse lucht in je online strategie

Maak vast een lijst aan van 5 bedrijven en 5 websites die je standaard volgt en die relevante zaken    publiceren.  Open je social media management tool (Hootsuite – Buffer) of een leeg Word document.
1.Nu ga je 5 minuten op Twitter, lees en kopieer info en links die bij je niche passen.
2.Vervolgens 5 minuten op Facebook, ook hier een quick scan: lees, kopieer info en links die bij je branche horen.
3.Besteed ook 5 minuten op LinkedIn, geen verrassing, ook een quickscan, lees en kopieer info en de links
4.Verzamel beeld op Instagram of Pinterest door op een vast thema te zoeken. Dit doe je 5 minuten.
5.Google niet méér dan 5 minuten,  ga op onderzoek uit, je favorite blogs and websites, lees en kopiëer info en links die bij je niche horen.
• Ok, je half uur is om, je slaat nu een heel document op, vol met inhoud waar je langer dan een week van kunt genieten en delen waar nodig is. Plan je berichten in om tijd te besparen.
Geschatte bespaarde tijd: 2 uur

ALS HET KAN: geef een taak aan een teamlid 

regie in je social media enprofilWie uit je team kan vragen en opmerkingen beantwoorden?
De webcare uit handen geven is niet gek. Iemand moet handen vrij hebben om de klanten te woord te staan. Mensen willen online met je bedrijf kunnen communiceren, dus fungeert je pagina ook als klantenservice. Hou dagelijks de berichtenbox dus ook bij. Snel antwoorden is goed voor de zichtbaarheid en voor je reputatie!

Geschatte bespaarde tijd: 1 uur

Aan de basis hiervan staat natuurlijk een goed social media plan, dat kan EnProfil voor je leveren!

Eerlijk zullen we alles delen